Igrači: 2-5
Vreme: 60-120min
Godine: 12+
Vreme postavljanja: 10min
Dizajneri: Reiner Stockhausen
KOMPONENTE I GRAFIČKI DIZAJN
Igra se sastoji od velikog broja tokena, nekoliko tajlova sa različitim lokacijama, kartonskih korpica za diskardovanje iskorišćenih resursa i po 2 table za svakog igrača. Svi kartonski delovi su standardnog kvaliteta i neće razočarati nikoga, ali su tu i malene karte koje predstavljaju različite građevine, kajake, porudžbine i sl. i koje su mogle biti kvalitetnije.
Ilustracije su zaista lepe i trebalo bi da se svide svakome ko je ljubitelj Francovih crteža. Boje su zasićene i igra privlači poglede. I pored velikog šarenila, retko se dešavalo da imamo problema sa preglednošću, mada je igra mogla da bude nešto bolja po tom pitanju.
O IGRI
Altiplano je igra za 2 do 5 igrača, tematski smeštena u visoravni Anda u Južnoj Americi u vreme Inka. Igrači će tokom igre skupljati resurse od kojih prave svoju rezervu u vidu vrećice iz koje nasumično na početku svake runde izvlače te resurse i odigravaju akcije sa njima. Iskorišćeni resursi se na kraju runde izbacuju u korpica za diskardovanje kako bi bili vraćeni kada se svi iz vrećice potroše. U praksi, ova begbilding mehanika u potpunosti preslikava standardni dekbilding što za razliku od prethodnika, Orleansa, donosi nešto manji uticaj sreće tokom igranja.
Pored ove osnovne mehanike, Altiplano nudi neku vrstu rondelskog odabira akcija kroz različite lokacije poređane u krug po kojima se vaš radnik kreće i koji zahteva hranu kako bi se pomerao. Različite lokacije nude potpuno drugačije akcije, pa ćete tako na nekima skupljati i razmenjivati resurse, na drugima ćete ih koristiti za pravljenje građevina ili kajaka, dok ćete na nekim skladištiti resurse kako bi sakupili dodatne poene. Jedna od lokacija nudi i kupovinu ekstenzija koje vam donose dodatne, jedinstvene akcije na određenim lokacijama.
Igra se završava kada jedna od lokacija ostane bez resursa i karata na njoj, nakon čega se sabiraju poeni dobijeni kroz različite porudžbine, građevine, skupljene i skladištene resurse i sl. Tu je i opcioni mod sa misijama koji, osim što potencijalno povećava varijabilnost igre, donosi i dodatne poene za ispunjene zadatke.
UTISCI
- Pozitivni:
- Kao i kod svakog dekbildera, igra kroz izvučene tajlove nudi relativno mali izbor mogućih akcija, pa bi potezi trebalo da budu relativno brzi i intuitivni… (nastaviće se…)
- Svaki igrač na početku partije dobija ulogu koja mu donosi jednu dodatnu akciju koju nema ni jedan drugi igrač. Ovo će igračima uglavnom donositi resurse koje drugi ne mogu da dobiju, pa ćete s jedne strane imati neke druge osnovne akcije koje ne možete da iskoristite (bez dodatne ekstenzije), ali ćete s druge strane imati potpuno drugačiji pristup igri u odnosu na to koju ste početnu ulogu dobili.
- Veliki broj načina da dobijete poene vam otvara veliki broj mogućih strategija od kojih ni jedna nije izgledala posebno nebalansirano u odnosu na druge.
- Za one koji nisu navikli na ovakav tip igara, igra se može činiti malo čudno u prvom trenutku, ali kada se jednom uhvati, pravila nisu previše komplikovana i sve je poprilično logično.
- Negativni:
- I pored pozitivne strane dekbilding elementa, igra nudi toliko veliki broj različitih akcija, da i pored relativno umanjenih mogućnosti, igrači skloni APu mogu da se blokiraju. Posebno zbog činjenice da igra nudi igračima mogućnost da prenose resurse iz jedne runde u drugu.
- Igra nudi veoma malo na nivou interaktivnosti između igrača. Do te mere da čak i meni koji sam generalno ljubitelj neinteraktivnih euro igara, smeta. Jedina interaktivnost se svodi na uzimanje ponuđenih ekstenzija i u manjoj meri na uzimanje kartica sa lokacija (u izboru su uvek sve kartice, ne samo prva). Igra je u suštini čist primer onoga što zovu multiplayer solitaire.
- Veliki broj različitih tokena od igre zahteva dosta mučenja prilikom postavke. U kutiji se dobija fin broj ziplock kesica, ali ako hoćete sebi da olakšate život, nabavite neki bolji način za skladištenje, po mogućstvu neki dobar insert.
- Varijabilnost:
- Igra po pitanju modularnosti nudi nasumično postavljanje lokacija, različite uloge za igrače i polunasumično izvlačenje ekstenzija. Tu su i već pomenute, opcione misije, a naravno i izvlačenje resursa iz vrećice tokom igre. Na vek trajanja definitivno utiče i veliki izbor različitih strategija na koje je moguće osloniti se, pa bi se moglo reći da je Altiplano na ovom polju odličan. Ipak, s obzirom na veoma slabu interaktivnost, igra se oslanja samo na nasumične mehaničke elemente, što nekome može biti nedovoljno.
- Igrači:
- Igru smo probali u 2 i 3 igrača i radila je odlično u oba slučaja. Ne verujem da bi i igranje u više igrača mnogo toga promenilo što je, opet, očekivano s obzirom na nizak nivo interakcije. Po pitanju dužine trajanja partije, takođe nismo primetili neke velike oscilacije, pa nam je igra trajala oko 90 minuta u obe varijante.
UKRATKO
Altiplano je veoma lepa i šarena igra solidnog kvaliteta komponenti koja blago menja recepturu već viđenu u Orleansu, okrećući je više ka standardnom dek bildingu. Igra nudi veliki broj načina da dođete do poena kao i varijabilne početne akcije za igrače, pa će se svideti onima koji vole da istražuju različite strategije. Najveći problem je veoma nizak nivo interaktivnosti, pa se onima koji vole nešto više međusobnog zatvaranja i direktne borbe neće svideti.