Prošlo je mesec dana od poslednjeg pisanja na temu prvih utisaka igara koje smo imali prilike da probamo. U poslednjih mesec dana smo odigrali još dosta novih igara, a ovde bih se osvrnuo na nekoliko koje su ostavile utisak (dobar ili loš), a koje najverovatnije nikada neću obraditi kroz pune recenzije.
Bling Bling Gemstone
Ako ste ljubitelji dexterity igara (znam da ja jesam) i ako vam ne smeta buka i nered koji ova igra stvara, Bling Bling Gemstone je odlična zabava. Igrači na početku poteza kače plastične “dragulje” na stene sa kojih ovi ispadaju ako ih ništa ne drži odozdo. Kada se stene poređaju jedna na drugu, igrači redom imaju po dva udarca kojima pokušavaju da izbiju što vrednije dragulje, pazeći da ne ispadnu i same stene koje donose negativne poene. Kada je sve srušeno, igra se završava i igrač sa najviše poena je pobednik!
Igra je zabavna i traje svega nekoliko minuta, tako da je za svaku preporuku. Jedini problem je činjenica da komponente lete na sve strane, što je i bučno i nepraktično.
Mystic Vale
U jednom ranijem tekstu ste mogli da pročitate moje mišljenje o igri Custom Heroes, koje je bilo… poprilično loše. Iz tog razloga, nisam mnogo očekivao od igre Mystic Vale koju, pored toga što izdaje AEG (koji mi nije među omiljenim izdavačima) dizajnira isti čovek (John D. Clair) uz već viđenu mehaniku (ili šta mu već dođe) providnih karata.
Do sada se uglavnom, po mom mišljenju, ispostavljalo da su providne karte bile više reklamni potez nego realna potreba, ali je Mystic Vale ipak drugačiji. Odličan push-your-luck element uz veoma zabavan card building (da, igrači bukvalno prave karte od svog početnog deka) propraćen veoma zanimljivim odlukama, Mystic Vale je definitivno prva igra sa transparentnim kartama koju bih ponovo igrao!
Port Royal
U toku svog poteza igrač izvlači karte dok ne odluči da prestane ili dok ne izvuče dva identična broda. U prvom slučaju, igrač može da kupi jednu kartu od izvučenih i stavi je ispred sebe, dajući sebi dodatne poene i specijalne sposobnosti, ili da uzme brod koji mu donosi novac. Ako je izvučen veći broj različitih brodova, igrač može da odigra više od jedne akcije, a ako su izvučena dva ista, potez se automatski završava.
Onog trenutka kada neki igrač stigne do 12 poena, igra se igra do kraja tog kruga i igrač sa najviše poena je pobednik!
Još jedna igra koja se poprilično oslanja na push-your-luck mehaniku i u tome biva veoma uspešna. Port Royal je brz, lagan i zabavan, a uz Pfisterove zanimljive dizajnerske ideje i Francove ilustracije, igra ne može da bude loša.
Stew
ButtonShy nam je na raspolaganju trenutno stavio PnP verziju igre Stew iz njihovog Wallet Line-a igara od 18 karata. Stew je igra od nekoliko minuta koja je veoma, veoma slična igri Welcome to the Dungeon, ali umesto borbe protiv čudovišta i demona, ovde pravite paprikaš, trudeći se da bude dovoljno kaloričan. U svemu tome se trude da vam odmognu šumske životinje, kao i ostali igrači koji žele da preuzmu svu zaslugu za ukusnu hranu.
Stew je solidna igra koja mi je nešto bolja od Welcome to the Dungeon-a, zbog sulude teme, predivnih ilustracija i zato što odlično radi u 2 igrača.